Optymalizacja konwersji: wyczerpujący przewodnik, proces, narzędzia, poradnik krok po kroku

Każdy, kto przeczyta ten artykuł w całości, będzie wiedział więcej, niż 97% konkurencji, marketerów, specjalistów od reklamy czy nawet ludzi zawodowo zajmujących się optymalizacją konwersji.

Teza śmiała, jednak poniżej postaram się dostarczyć dostateczną ilość treści i wartości, żeby ta teza się obroniła.

W tym przewodniku:

  • Pokażę wszystkie kroki procesu optymalizacji konwersji, od zerowego do ostatniego.
  • Opiszę wszystkie elementy warte testowania oraz te, które testować ma sens, a które zostawić w spokoju.
  • Pokażę cały proces optymalizacji konwersji, który każdy będzie mógł wprowadzić u siebie, idąc krok po kroku zgodnie z instrukcją.
  • Na koniec, żeby ułatwić zadanie, dorzucę poręczną czeklistę ze wszystkimi punktami procesu, gdzie będzie można odhaczać po kolei wykonane kroki na drodze ku bardziej optymalnej konwersji, większym zyskom i ogólnemu szczęściu.

Jako że w założeniu ma to być wyczerpujący przewodnik, a nie krótki artykuł, poniżej zamieszczę spis treści tego, co się w nim znajdzie. Poszczególne punkty tego spisu treści w miarę upływu czasu zamienią się w linki do rozwinięć tego, co mam na myśli. Początkowo wszystko chciałem zmieścić w jednym dużym artykule, ale nawet w skrótowym opisie zrobiło się tego tak dużo, że rozbiłem to na wiele mniejszych i łatwiej przyswajalnych części.

Żeby nie przeoczyć żadnego z artykułów z serii „Wyczerpujący Poradnik Początkującego Optymalizatora”, radziłbym dodać swojego maila do formularza na dole artykułu (albo w prawym panelu), zasubskrybować RSS, polubić Nextommerce na Facebooku lub wszystko naraz, dla pewności. W ten sposób można będzie mieć pewność, że się będzie na bieżąco otrzymywać kolejne części tego „poradnika”, a później różne case studies, opisy mechanizmów optymalizacji, wyniki badań itp.

Mała podpowiedź: warto!

W bardzo schematycznym i uproszczonym modelu, optymalizacja konwersji sprowadza się po pierwsze do zrozumienia czym ta optymalizacja tak naprawdę jest (warunek podstawowy i konieczny), a później na dokładnym poznaniu rynku, oczekiwań klientów, zachowania użytkowników na stronie i tego, jakie to ma przełożenie na biznes. Po zrozumieniu jest czas na akcję, czyli trzeba poprawić te błędy czy zoptymalizować te procesy, które się zidentyfikowało. I później od nowa: zidentyfikować, zrozumieć dlaczego, poprawić. To tyle!

W skrócie wygląda to więc tak:

0. Zrozumienie czym jest optymalizacja
1. Zidentyfikowanie obszarów, które warto lub trzeba poprawić
2. Poprawienie
3. Powtórzenie
4. Profit!

W rozwinięciu prezentuje się to tak jak poniżej

Każdy punkt i podpunkt to będzie link do kolejnego artykułu, który będzie bardzo szczegółowo opisywał dane zagadnienie.

Krok 0: Zrozumienie „gry”, w którą się gra

Krok 1: Poznanie

Krok 2: Działanie

  • Stworzenie strategii eksperymentu i kreacji
  • Przeprowadzenie eksperymentu

Krok 3: Powtórzenie

  • Przełożenie na resztę biznesu
  • Powtórzenie

I co dalej?

Teraz więc nie pozostaje nic innego, jak cierpliwie zaczekać aż dany artykuł zamieni się w kompendium wiedzy o optymalizacji konwersji. Treści będą uzupełnianie w tempie co najmniej raz w tygodniu. Zachęcam więc do wpisania swego maila w kolumnie po prawej, (tytuł: „Otrzymuj nowe wpisy na maila”), żeby być na bieżąco. Nextommerce na Facebooku też warto polubić, bo tam oprócz linków do swoich artykułów będę od czasu do czasu wrzucał wartościowe treści z zagranicznych serwisów.

Udanego optymalizowania!

3 Comments Optymalizacja konwersji: wyczerpujący przewodnik, proces, narzędzia, poradnik krok po kroku

  1. Pingback: Przewodnik po optymalizacji konwersji: Krok 0 – Zrozumienie gry, w którą się gra | Nextommerce

  2. Pingback: Krok 1: Zidentyfikowanie obiekcji (Zrozumienie rynku)

  3. Pingback: Przewodnik po optymalizacji konwersji: Krok kolejny – Zrozumienie działania swojego biznesu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *