Dziś krótko, acz bardzo, ale to bardzo treściwie.
W życiu każdego serwisu e-commerce jest taki moment, kiedy ważą się jego losy. Jest to moment bardzo krótki, bo trwa tylko 5 sekund.
Kiedy dokładnie mają miejsce te kluczowe 5 sekund? W momencie, kiedy nowa osoba wchodzi po raz pierwszy na dany serwis.
Dlaczego to jest tak ważne?
To jest nie tylko „ważne”, ale wręcz fundamentalne. Jeśli coś pójdzie nie tak w te 5 sekund, to można się pakować i jechać do domu. Na dodatek sporo się dzieje w te 5 sekund.
Przechodząc do sedna:
W pierwsze 5 sekund pierwszej wizyty potencjalnego klienta na stronie, musi on być w stanie odpowiedzieć na 5 pytań.
I teraz uwaga, to jest jeden z krótszych, ale naprawdę najważniejszych wpisów, a to jest jego najważniejszy fragment. Te niepozorne 5 punktów poniżej mają moc większą, niż na początku się wydaje.
5 pytań, na które klient musi uzyskać odpowiedź w 5 sekund
1. Kim jesteś? / Co to jest? |
To jest tak ociekające treścią i powagą, że po prostu pozostawię to tak jak jest. Nie będę tłumaczył każdego punktu z osobna, bo jeśli się nie rozumie alfabetu, to ciężko wytłumaczyć meandry poezji. To znaczy można, ale… po co? (No chyba że ten ktoś ma silne argumenty w postaci głębokiej kieszeni. Atut głębokiej kieszeni bije prawie wszystkie inne wysokie karty)
Powyższe 5×5 jest fundamentem. Źródłem, z którego wycieka wiele rzek. Jeśli więc ktoś chce zbudować dom, to niech zacznie od fundamentu. Jeśli ktoś chce przepłynąć całą rzekę, to niech zacznie od źródła i płynie z prądem, a nie od ujścia i pod prąd.
W odpowiedzi na “Najważniejsze 5 sekund w życiu każdego serwisu”
Zamek. Klucz. Dzięki.