Każdy, kto przeczyta ten artykuł w całości, będzie wiedział więcej, niż 97% konkurencji, marketerów, specjalistów od reklamy czy nawet ludzi zawodowo zajmujących się optymalizacją konwersji.
Teza śmiała, jednak poniżej postaram się dostarczyć dostateczną ilość treści i wartości, żeby ta teza się obroniła.
W tym przewodniku:
- Pokażę wszystkie kroki procesu optymalizacji konwersji, od zerowego do ostatniego.
- Opiszę wszystkie elementy warte testowania oraz te, które testować ma sens, a które zostawić w spokoju.
- Pokażę cały proces optymalizacji konwersji, który każdy będzie mógł wprowadzić u siebie, idąc krok po kroku zgodnie z instrukcją.
- Na koniec, żeby ułatwić zadanie, dorzucę poręczną czeklistę ze wszystkimi punktami procesu, gdzie będzie można odhaczać po kolei wykonane kroki na drodze ku bardziej optymalnej konwersji, większym zyskom i ogólnemu szczęściu.
Jako że w założeniu ma to być wyczerpujący przewodnik, a nie krótki artykuł, poniżej zamieszczę spis treści tego, co się w nim znajdzie. Poszczególne punkty tego spisu treści w miarę upływu czasu zamienią się w linki do rozwinięć tego, co mam na myśli. Początkowo wszystko chciałem zmieścić w jednym dużym artykule, ale nawet w skrótowym opisie zrobiło się tego tak dużo, że rozbiłem to na wiele mniejszych i łatwiej przyswajalnych części.
Żeby nie przeoczyć żadnego z artykułów z serii „Wyczerpujący Poradnik Początkującego Optymalizatora”, radziłbym dodać swojego maila do formularza na dole artykułu (albo w prawym panelu), zasubskrybować RSS, polubić Nextommerce na Facebooku lub wszystko naraz, dla pewności. W ten sposób można będzie mieć pewność, że się będzie na bieżąco otrzymywać kolejne części tego „poradnika”, a później różne case studies, opisy mechanizmów optymalizacji, wyniki badań itp.
Mała podpowiedź: warto!
W bardzo schematycznym i uproszczonym modelu, optymalizacja konwersji sprowadza się po pierwsze do zrozumienia czym ta optymalizacja tak naprawdę jest (warunek podstawowy i konieczny), a później na dokładnym poznaniu rynku, oczekiwań klientów, zachowania użytkowników na stronie i tego, jakie to ma przełożenie na biznes. Po zrozumieniu jest czas na akcję, czyli trzeba poprawić te błędy czy zoptymalizować te procesy, które się zidentyfikowało. I później od nowa: zidentyfikować, zrozumieć dlaczego, poprawić. To tyle!
W skrócie wygląda to więc tak:
0. Zrozumienie czym jest optymalizacja
1. Zidentyfikowanie obszarów, które warto lub trzeba poprawić
2. Poprawienie
3. Powtórzenie
4. Profit!
W rozwinięciu prezentuje się to tak jak poniżej
Każdy punkt i podpunkt to będzie link do kolejnego artykułu, który będzie bardzo szczegółowo opisywał dane zagadnienie.
Krok 0: Zrozumienie „gry”, w którą się gra
Krok 1: Poznanie
- Zrozumienie rynku
- Zrozumienie ruchu, który przychodzi na stronę
- Zrozumienie zachowania ludzi na stronie
- Zrozumienie działania swojego biznesu
Krok 2: Działanie
- Stworzenie strategii eksperymentu i kreacji
- Przeprowadzenie eksperymentu
Krok 3: Powtórzenie
- Przełożenie na resztę biznesu
- Powtórzenie
I co dalej?
Teraz więc nie pozostaje nic innego, jak cierpliwie zaczekać aż dany artykuł zamieni się w kompendium wiedzy o optymalizacji konwersji. Treści będą uzupełnianie w tempie co najmniej raz w tygodniu. Zachęcam więc do wpisania swego maila w kolumnie po prawej, (tytuł: „Otrzymuj nowe wpisy na maila”), żeby być na bieżąco. Nextommerce na Facebooku też warto polubić, bo tam oprócz linków do swoich artykułów będę od czasu do czasu wrzucał wartościowe treści z zagranicznych serwisów.
Udanego optymalizowania!
3 odpowiedzi na “Optymalizacja konwersji: wyczerpujący przewodnik, proces, narzędzia, poradnik krok po kroku”
[…] i najbardziej sensowną definicję tego, czym jest optymalizacja konwersji. Wspomniałem już o tym w poprzednim artykule, ale tutaj podaję samą esencję. Optymalizacja konwersji to: 1. Zidentyfikowanie obiekcji […]
[…] zidentyfikowanie obiekcji” składa się z czterech ważnych elementów (patrz spis treści w głównej części poradnika). W obecnym poście omówiłem pierwszy z nich, czyli zrozumienie rynku. W kolejnym, już w […]
[…] kolejna część przewodnika po optymalizacji konwersji: Zrozumienie działania swojego […]